mandag 8. juni 2015

Litt mer om hagen

I dag fikk jeg til en liten hageøkt der jeg klipte ned litt gresskanter. Jeg har garasjen full av planter både kjøpte og litt hjemmesådde, som venter på å bli plantet ut. Jeg er så heldig at min pelargonier får overvintre i et gartneri og jeg henter dem hjem i mai/juni, store flotte planter. Jeg betaler ingen ting, men gartneriet kan ta stiklinger av plantene mine. Kjempefin ordning :)

Pelargonier står i garasjen og venter på litt varmere vær..                                                                 
  Det ene bede som var her da vi flytta inn. Ikke mye som blomstrer ennå.                                                Jeg må etter hver prøve å få blandet inn mer skjellsand, for å få myrjorda                                              mer luftig.
                                       
   Det fantes også et lite bed ved tørkesnora, mot veggen av en redskapsbod                                              og en levegg, for å skape litt ly mot vind.                                
                                       

          Her har jeg planer om et bed for skyggeglade planter. Plena er nesten bare                                            mose og håpløs å klippe..                         
 
      Tulipanene holder på å takke for seg. Denne rosa tulipanen er en fin kontrast til                                     sambucus  nigra Black Lace.                          

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar