søndag 7. juni 2015

Nytt hus, ny hage.

Jeg skrev tidligere bloggen Frøya-Heidis hageverden, men nå som jeg har nytt hus og ny hage fant jeg ut at jeg også kunne lage meg en ny hageblogg.

 Det er litt over 1 år siden jeg og min familie flyttet. Når vi flyttet hit bestod hagen av to ulike sorter hekk på alle kanter og to små bed, noen barlindbusker og et lite syrintre. Plassen vi bor på er åpen og veldig værhard. I tillegg består jorda av våt torv. Dette setter selvsagt noen begrensninger på plantevalg. Jeg velger å se på det som en utfordring :) Vi har en stor terrasse på 2 sider av huset, med god plass for blomsterkrukker. I fjor plantet jeg mest i krukker.

 Nå holder jeg på å anlegge et skyggebed og har kjøpt mange skyggeplanter som står på vent. Jeg vil bruke mye hosta, heuchera og astilbe. Bedet vil få sol fra klokka 3-4 om ettermiddagen og til den går ned. Gleder meg til å sette i gang!
Det ene bedet som var her bestod av luftløk, en rød rose og lupiner. Lupinene har jeg tatt vekk nå.

Huset vårt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar